خاتمی و حلقه یارانش جرمشان بیشتر از موسوی و کروبی نباشد
کمتر نیست حتی به دلیل آنکه آنها هم این دو انسان مغرور به خود
و هم عدهای فریبخورده را در مسیر گمراهی خود ترغیب کردند
و آگاهانه آب در آسیاب دشمن ریختند، جرمشان بهمراتب بیشتر از
بازیگران روی صحنه حوادث ۸۸ است.
خاتمی، مردی که در پس فتنه ماند!
در سال ۸۸ هم هرچند که دولت اصولگرای نهم بر سرکار بود ولی
این بار نیز جوشش فتنه از دل همان عوامل برخاست و با ایجاد
شبههی تقلب گسترده در انتخابات، عدهای را به خیابانها کشاند
و تا دو سال اردوکشیهای خیابانی سبب شد هزینههای مادی
و معنوی بسیاری، بر نظام اسلامی تحمیل گردد.
خاتمی خود را حفظ کرد تا اصلاحات باقی بماند و طومار شوم
این جبهه وابسته، به هم نپیچد؛ لذا او با هر قیمتی شد ماند تا
برنامههای خود و دوستانش برای آینده دچار مشکل نشود. ولی
اشتباه همیشگی این جریان است که نظام اسلامی را با دیگر
نظامها یکی میدانند و نسخهای را برای آن میپیچند که
قبلاً در کشورهای دیگر امتحان شده است. ولی باید دانست
تضمین نجات ایران از شر فتنههای بعدی همانند قبل، اسلام
است و اسلامیت نظام بیمهنامه نجات کشور از میان فتنهها و
حوادث خواهد بود و باید رمز پیروزی را در کلام معمار کبیر
انقلاب جست که فرمود:
پشتیان ولایتفقیه باشید تا به
مملکت شما آسیبی نرسد.
( کنت تیمرمن موسس بنیاد دموکراسی برای ایران)که از نیروهای
بخش پژوهشی سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) است
در صفحه فیس بوک خود برای نخستین بار اسناد ارتباط
سید محمد خاتمی با جورج سوروس را منتشر کرد.
تصویر نامه خاتمی به رهبر انقلاب
توصیه رادیو فردا به خاتمی:نظام آلزایمر نگرفته
کنار سبزها بمان!
سایت رادیو فردا - وابسته به سازمان سیا - در تحلیلی با اشاره به
سوابق خاتمی به خصوص پس از انتخابات سال ۸۸ تلاشگاه و بیگاه
وی برای کسب جایگاه درون نظام جمهوری اسلامی را بیاثر دانسته
و به وی توصیه کرده است مانند گذشته در کنار جنبش سبز
(فتنه۸۸) باقی بماند.
حسین شریعتمداری دربخش یادداشت روز، روزنامه کیهان نوشت:
نامه سرگشاده مجمع روحانیون مبارز به رهبر معظم انقلاب که با
امضای آقای خاتمی منتشر شده و در آن از سلامتی ایشان ابراز
خشنودی کرده بودند، همانگونه که انتظار میرفت و برای تهیه
کنندگان نامه هم دور از انتظار نبود، در عرصه سیاسی کشور با
بیاعتنایی آمیخته به تعجب روبرو شد. این بیاعتنایی که در مواردی
با انتقاد و اعتراض نیز همراه بود واکنش عصبی برخی از مدعیان
اصلاحات و روزنامههای زنجیرهای تحت مدیریت آنان را در پی داشت
که به روال همیشگی صورت مسئله را تغییر داده و بدون اشاره به
خیانت سران و عوامل فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88، از بیاعتنایی
مردم به نامه یاد شده -بخوانید از هوشیاری و بصیرت مردم- به
خشم آمده بودند. انگار نه انگار که ملت با حضور حماسی و چند ده
میلیونی خود در یومالله 9 دی و حماسههای مثالزدنی پس از آن،
پرده نفاق از چهره فتنهگران کنار زده و مدیران بیرونی فتنه، از جمله
نتانیاهو که با ذوقزدگی آنان را «بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران»
نامیده بود، دق مرگ کرده بودند.
شهريار و شعر «علي اي هماي رحمت »
استاد شهريار ضمن اينكه شخص بسيار مهرباني بود و قلب رئوفي
داشت مردي متدين و از مسلمانان متعهد و پاي بند به اصول دين
وانجام فرايض ديني نيز بود و اين خصوصيات در اشعاري كه سروده
كاملاً هويدا ست ودر عين حال ارادت خاصي به حضرت اميرمؤمنان
علي ابن ابيطالب (ع) امام اول شيعيان و خليفه چهارم اهل سنت
داشت ودر نعت حضرت علي (ع) چندين شعر زيبا سروده كه با توجه
به طولاني بودن هر كدام و زياد بودن تعداد آنها از ذكرآنها خودداري
مي شود ؛ علاقه مندان مي توانند آنها را درديوان استاد بيابند .
ولي يكي از زيباترين آنها شعر «علي اي هماي رحمت » است كه
ماجراي سرودن اين شعر خواندني است و گوئي پيام يا الهامي
است كه به شهريار رسيده و تحت آن پيام ، شهريار اين شعر را
سروده است كه درروزنامه اطلاعات آورده شده .
پس از در گذشت شاعر نام آور ايران مرحوم سيد محمد حسين
شهریار رسانه اي گروهي دوباره اين شاعر آذربايجاني مطالب
بسیاری نوشتند اما آنچه كه اينك به لطف خداوند براين قلم جاري
می شود تاکنون کسی آن را ننوشته و شايد بيش از چند نفر از
چگونگی آنگاه نباشند.چند روز قبل آقاي حاج رضا حداد عادل از قول
حجت الاسلام آقای شجاعی واعظ معروف كه از معبرين خواب بنام
می باشند، داستانی نقل کردند که برای اطلاع ازجزئيات آن ، شخصاً
با آقای شجاعی تمای گرفتم، آقای شجاعی اظهارداشتند دو يا سه
روزقبل از درگذشت آیت الله مرعشی(ره)به اتفاق چندنفر ديگر در
خدمتشان بودیم. آیت الله فرمودند:شبی توسلی پیداكردم تا يكي از
اولیاء خدا را در خواب ببینم. آن شب در عالم خواب دیدم در زاويه
مسجدكوفه نشسته ام و اميرمؤمنان حضرت علي عليه السلام با
جمعي حضور دارند .
حضرت فرمودند: شعراي اهل بيت ما را بياوريد . ديدم چند نفر از
شعرای عرب را آورده اند .
حضرت فرمودند: شعراي فارسي زبان را بياوريد آنگاه محتشم و
چند تن از شعراي فارسي آمدند .
حضرت فرمودند : شهريار را بياوريد . شهريار آمد . حضرت خطاب
به شهریار فرمودند شعرت را بخوان : شهريار اين شعر را خواند :
علي اي هماي رحمت تو چه آيتي خدا را
كه به ما سوا فكندي همه سايه هما را
دل اگر خدا شناسي همه در رخ علي بين
به علي شناختم من به خدا قسم خدا را
به خدا كه در دو عالم اثر از فنانماند
چو علي گرفته باشد سرچشمه بقا را
مگر اي سحاب رحمت تو بباري ار نه دوزخ
به شرار قهر سوزد همه جان ما سوارا
برو اي گداي مسكين در خانه علي زن
كه نگين پادشاهي دهد از كرم گدا را
به جزاز علي كه گويد به پسر كه قاتل من
چو اسير توست اكنون به اسير كن مدارا
به جز از علي كه آرد پسري ابوالعجائب
كه علم كند بعالم شهداي كربلا را
چو به دوست عهد بندد زميان پاكبازان
چو علي كه مي تواند كه به سر برد وفا را
نه خدا نوانمش خواند نه بشر توانمش گفت
بدو چشم خونفشانم هله اي نسيم رحمت
كه زكوي او غباري به من آر، توتيارا
به اميد آنكه شايد برسد به خاك پايت
چه پيامهاسپردم هه سوز دل صبا را
چو توئي قضاي گردون ، بدعاي مستمندان
كه زجان ما بگردان ره آفت قضا را
چه زنم چو ناي هر دم زنواي شرق او دم
كه لسان غيب خوشتر بنوازد اين نوارا
«همه شب در اين اميدم كه نسيم صبح گاهي
به پيام آشنائي بنوازد آشنا را »
زنواي مرغ يا حق بشنو كه دردل شب
غم دل به دوست گفتن چه خوشست شهريارا
حضرت آيت اله مرعشي فرمودند وقتي شعر شهريار تمام شد ،
از خواب بيدار چون من شهرياررا نديده بودم . فرداي آن روز از
اطرافيان پرسيدم كه شهريار شاعر كيست گفتند شاعري است
كه در تبريز زندگي مي كند حضرت آيت اله فرمودند از جانب من او
را دعوت كنيد به قم نزد من بيايند . چند روز بعد شهريار آمد. ديدم
همان كسي است كه من اورا در خواب در حضور حضرت امير
(عليه السلام) ديده ام ؛ از او پرسيدم اين شعر علي اي هماي رحمت
را كي ساخته اي ، شهريار با حالت تعجب از من سئوا ل كرد كه شما
از كجا خبر داريد كه من اين شعر را ساخته ام . چون من اين شعر را
نه به كسي داده ام ، نه در مورد آن با كسي صحبت كرده ام و از متن
آن هيچ كس اطلاعي ندارد .....
مرحوم آيت اله مرعشي به شهريار مي گويند چند شب قبل من
خواب ديدم كه در مسجد كوفه هستم و حضرت علي (عليه السلام)
تشريف دارند . حضرت فرمودند شعراي فارسي زبان را بگوئيد بيايند .
آنها نيز آمدند بعد فرمودند شهريار را بياورند و شما هم آمديد آنگاه
حضرت علي (عليه اسلام) فرمودند شهريار شعرت را بخوان و شما
شعري را كه مطلع شعر چنين بود :«علي اي هماي رحمت تو چه
آيتي خدا را» شهريار فوق العاده منقلب مي شود و مي گويد من
فلان شب اين شعر را ساخته ام و همانطور كه قبلاً عرض كردم
تاکنون كسي را درجريان سرودن اين شعر قرار نداده ام .
آقاي شجاعي اظهار داشت مرحوم آيت اله مرعشي فرمودند وقتي
شهريار تاريخ و ساعت سرودن شعر را گفت ، معلوم شد مقارن
ساعتی كه شهريار آخرين مصرع شعر خود را تمام كرده ، من آن
خواب را دیده ام.آقاي شجاعي اضافه كردند:
حضرت آيت اله مرعشي موضوع خواب را مذكور را علاوه بر من با آقاي
رحماني واعظ هم درميان گذاشته بودند و مي توانيد با ايشان هم تماس
بگيريد ، با آقاي رحماني تماس گرفته شد ، ايشان هم همين را تأييد كردند .
اين ماجرا خواب حضرت آيت اله نجفي مرعشي (رحمت الله عليه) بود .
بنابراين معلوم مي شود بعد از ين ملاقات بوده كه شهريار اين شعر معروف
را منتشركرده است . آنهائيكه تا سال 57 به نجف اشرف مشرف شده اند ،
اين شعر را كه با خط خوش درداخل قابي بالاي ضريح مطهر حضرت علي
(عليه السلام) قرارداشته مشاهده كرده اند . و من خود آنراديده ام ولي
نميدانم كه به وسيله چه كسي اين شعر به آنجا برده شده وچه كسي
آنرا بالاي ضريح گذاشته است .
«اصولگراهراسی»
پروژهای در دستور کار رسانه های اصلاح طلب!
اصلاح طلبان که اکنون به مدد دولت از تیم رسانه ای نسبت
وسیعی برخوردار شده اند، تجربه فراوانی در جوسازی و
هوچی گری رسانه ای دارند. تاریخ هیچگاه فراموش نمی کند
مواردی را که روزنامه های زنجیره ای از سوی یک اتاق فکر واحد
تغذیه می شدند و جو جامعه را ملتهب می کردند.
شاید امروز کسی از واژه «زنجیره ای» برای رسانه های اصلاحات
بهره نجوید اما کمتر کسی است که وجود یک اتاق فکر واحد را پشت
پرده روزنامه ها و رسانههای اصلاح طلبان انکار کند. البته برای
دستیابی به این مهم نیازی چندانی به اقدامات استراتژیک و تحقیقات
میدانی و منطقه ای نیست. همین که در یک روز خاص اکثریت
رسانه های اصلاح طلب با یک تیتر همسو بر روی گیشه های
مطبوعاتی قرار می گیرند، خود موید این مدعاست که تیترهای همسو
نمی تواند امری اتفاقی و پیش بینی نشده باشد؛ حال اگر دریابیم که
این اتفاق بارها و بارها به وقع پیوسته است پس به خوبی می توان بر
این امر واقف شد که اصلاح طلبان این روزها از یک هجمه رسانه ای
برخوردارند نه یک رسانه صرف!
اما نکته ای که این روزها به سوژه اول رسانه های اصلاح طلب تبدیل
شده، بحث گشت ۴۰۰۰ نفری ارشاد انصار حزب الله است. بحثی که
هر روز یکی از روزنامه های اصلاحات به آن می پردازد و با جوسازی
رسانه ای خبر از یک خفقان و بگیر و ببند فرهنگی در جامعه و سطح
شهر می دهند!
هر چند در این مقال به دنبال بررسی عملکرد انصار حزب الله نیستیم،
اما کمتر عقل سلیمی می پذیرد که اقدامات خوب و بد عده ای به پای
عدهای دیگر گذاشته شود؛ اتفاقی که گویا این روزها اتاق فکر رسانه ای
اصلاح طلبان به دنبال آن هستند.
این نوع هجمه رسانه ای رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب به اصولگرایی
را نیز با توجه به فعالیت های این جریان و تیترهای رسانه های وابسته به آن،
در راستای «تخریب اصولگرایی» به عنوان رقیب قدرتمند انتخابات مجلس
دانست، رقیبی که اکنون فرصت فعالیت های ساختارشکن را از اصلاحات
گرفته است و در صدر فعالیت های خود در مجلس به امور اقتصادی، فرهنگی
و دغدغههای مردمی پرداخته است.
علی ایحال؛ به قول شاعر «این نیز بگذرد...» و باید منتظر ماند و دید پس از
پایان پروژه «اصوگراهراسی» از سوی رسانه های اصلاح طلب، آنها به سراغ
چه پروژه تازه ای می روند و چه افکاری را در سر می پرورانند!
“آزادی برای نفرت پراکنی”
رویکرد تحریف آمیز رسانه دولتی انگلیس در حالی است که نقش
مثبت جمهوری اسلامی ایران -که همواره منادی وحدت مذاهب
اسلامی و حتی گفتگوی ادیان الهی بوده است- در مقابله با
فرقه گرایی و افراطی گری، بر همگان آشکار می باشد.
در ادامه، راویان مستند بی بی سی به صورت تلویحی و گذرا
هشدار هوشمندانه ای هم به دولت متبوع خود می دهند؛ آنجا
که از کشور انگلیس به عنوان مکانی امن برای فعالیت
شبکه های فرقه گرا یاد می کنند
شبکه هایی که بی بی سی در مدت ۶ ماه به دنبال شناسایی
حامیان مالی شان بود عبارتند از: «شبکه وهابی “وصال فارسی”
در لندن، تلویزیون “فدک” در لندن، شبکه “اهل بیت” در لس انجلس،
“الانوار۲″ در عراق و تلویزیون وهابی “صفا” در مصر»
انگلیسی ها هنوز هم سیاست
تفرقه بینداز و حکومت کن را دنبال می کنند
وقتی اهل سنت برای وحدت جهان اسلام شهید دادند
تفرقهاندازی بهسبک اسلام تبلیغشده از لندن!
گردانندگان شبکه های تفرقه افکن هر دو در خیابانی در لندن
دشمن امید بسته است که بتواند پیروان مذاهب گوناگون را
مقابل هم قرار بدهد. هیچ کس نباید تسلیم این نقشه خائنانه
و خباثت آمیز دشمن بشود.
وصال فارسی (WesalFarsi)
این شبکه ماهواره ای از جمله شبکه های وهابی فارسی زبان است
که در لندن به پخش برنامه های تفرقه افکنانه علیه شیعه و سنی
می پردازد و خارج از محدوده بیداری اسلامی است.
تلویزیون فدک (FadakTV)
“یاسرالحبیب” روحانی کویتی پس از متواری شدن از این کشور،
با خرید کلیسایی به قیمت یک میلیون پوند در حومه مرفه نشین
لندن، آن را به مسجد و استودیویی برای پخش برنامه های تفرقه
افکنانه تلویزیون خود اختصاص داده است. سؤالی که در مورد این
دو شبکه لندنی پیش می آید این است که چرا آفکام (Ofcom)
سازمان مسئول رسانه هایی که در انگلستان برنامه پخش
می کنندـ تا کنون با این شبکه ها برخورد جدی ننموده و فقط به
چند تذکر کتبی بسنده کرده است؟! آیا خود انگلستان حامی این
شبکه های تفرقه افکن نیست؟
شبکه اهل بیت (Ahl El Bait)
شبکه ماهواره ای اهل بیت که به اسم شیعه و زیر نظر یک
روحانی نمای افغانی اداره می شود، در خاک امریکا
نزدیکترین هم پیمان عربستان سعودی در منطقه- به تفرقه
افکنی می پردازد. قطعا امریکا نیز از محدوده بهار عربی خارج
است. اما سوالی که هنوز بی پاسخ مانده این است: چگونه
یک طلبه در خاک امریکا توانسته در برنامه های خود با
صراحت تمام به توهین علیه اهل سنت بپردازد ولی عربستان
سعودی که مدعی رهبری جهان عرب و اهل سنت است،
علیه او هیچ اقدامی نکرده است؟! آیا امریکا و عربستان
سعودی خود از حامیان این شبکه و شبکه هایی از این
قبیل نیستند؟
الانوار۲ (Anwar2)
برنامه های شبکه ماهواره ای الانوار۲ در عراق تولید و
پخش می شود. این شبکه پس از رفع توقیف، چند وقتی
است فعالیت خود را از سر گرفته است. عراق نیز جزء
کشورهایی که به اصطلاح غربی ها بهار عربی در آن ها
اتفاق افتاده، محسوب نمی شود.
تلویزیون وهابی صفا (Safatv)
در این میان تنها شبکه ای که بی بی سی ممکن بود بتواند
برای اثبات مدعایش روی آن مانور دهد، تلویزیون وهابی صفا
است چرا که مصر از جمله کشورهایی است که بهار عربی
مورد نظر بی بی سی در آن تحقق یافته است. ولی گویا
بی بی سی به سال تأسیس این شبکه توجه نداشته یا
اینکه از روی عمد نخواسته اشاره کند که تلویزیون
وهابی صفا در عهد حکمرانی “حسنی مبارک” دیکتاتور
مخلوع مصر تأسیس شده است، نه پس از شکل گیری
بیداری اسلامی!
از جمله ادعاهای بی بی سی در این مستند، معرفی
ایران به عنوان یکی از پایگاه هایی است که شبکه های
تفرقه افکن در آن فعالیت دارند. مستندسازان رسانه
دولتی انگلیس به دروغ جمهوری اسلامی ایران را پایگاه
برخی شبکه های ماهواره ای تفرقه افکن معرفی
کرده اند؛ آنجا که ادعا می کنند: «دستکم ۲۰ شبکه از
این تعداد، آشکارا لحنی فرقه گرایانه دارند و در سراسر
منطقه پراکنده اند: در مصر، عربستان سعودی،
ایران[!] و عراق»
عموپورنگ و امیرمحمد با حضور در بيمارستان
محل بستري رهبر معظم انقلاب از ایشان عیادت کردند.
رهبری گفت: برنامه «عموپورنگ» دینی است
تهیهکننده «عموپورنگ» گفت: فضای این دیدار خیلی خوب بود
و از اینکه توانسته بودیم باعث خوشحالی مقام معظم رهبری
شده باشیم ما هم خوشحال بودیم و این دیدارها در روحیه ما
خیلی تاثیر مثبتی داشته است.
مسلم آقاجانزاده و امیر محمد متقیان و داریوش فرضیایی به
عیادت رهبر معظم انقلاب رفته بودند. مسلم آقاجانزاده به
تسنیم گفت: در این دیدار مقام معظم رهبری تأکید داشتند که
برنامه شما باید دینی باشد و البته دینی هم هست.
آقاجانزاده اضافه کرد: مقام معظم رهبری و امیرمحمد متقیان با
گرگ ها خوب بدانند:
در این ایل غریب. گر پدر مرد تفنگ پدری هست هنوز
گر چه نیکان همگی بار سفر بر بستند.
شیر مردی چو سید علی خامنه ای هست هنوز
ثبات کشور مدیون ولایت فقیه است ...
معلم شهید برادر فرزاد رحیمی درزمان تحصیل
در دانشگاه (نفر اول ایستاده از سمت راست)
معلم شهید برادر فرزاد رحیمی
داخل سنگر درجبهه جنگ در حال یاد دادن درس به همسنگران
حضور دشمن روی ارتفاعات منطقه سردشت – به ویژه ارتفاع
دوپازا – نه تنها استقرار نیروهای خودی را در منطقه با مشکلات
زیادی مواجه می کرد، بلکه با زیرپوشش قرار دادن عناصر ضد انقلاب
تردد آنها را نیز تسهیل می نمود. بر همین اساس، انجام عملیات به
منظور رفع این معضل در دستور کار فرماندهی سپاه پاسداران
قرار گرفت.
ساعت 24 روز 1366/5/13 یگان های عملیاتی از خط پدافندی
خودی حرکت کرده و بر اساس طرح مانور می بایست رأس ساعت
2 بامداد درگیری را آغاز نمایند. در ساعت مقرر، به علت پرتاب منور
و نیز تیراندازی دشمن درون شیارها هیچ یک از یگان ها برای
شروع درگیری آماده نبودند. این وضعیت ادامه داشت تا این که در
ساعت30: 2 عملیات با رمز مبارک «یا زهرا(س)» در محور 3 آغاز
شد.پنج دقیقه بعد نیروهای دو محور دیگر نیز با دشمن درگیر
شدند.
عملیات نصر ۷ در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۶۶ با رمز ‹‹یا فاطمه الزهرا
(سلام الله علیها)›› در منطقه عمومی ‹‹سلیمانیه›› عراق به اجرا
درآمد. این عملیات که به تصرف و انسداد معبر ضد انقلاب درغرب
کشور همراه بود. شامل منطقه ای به وسعت ۳۰ کیلومتر مربع
می شد. تهاجم وسیع نیروهای خودی سبب گردید که علی رغم
هوشیاری نسبی دشمن کلیه اهداف عملیات در مرحله نخست
به دست آید. مرحله دوم آن نیز پس از اجرای آتش توپخانه روی
مواضع دشمن از دو محور آغاز شد. نیروهای ایرانی پس از سه
ساعت درگیری اولین قله به تصرف درآورده و جاده آسفالت
سردشت- قلعه دیزه و پاسگاه مرزی بلفت را در دست خود گرفتند.
در این عملیات ۴ فروند چرخبال، ده ها قبضه خمپاره انداز،
۱۰ دستگاه تانک و نفربر. ۵۰ دستگاه خودرو و مقداری زیادی
سلاح سبک و نیمه سنگین دشمن منهدم شد. ۱ تیپ و ۷ گردان
عراق از بین رفت و کشته و زخمی ها و اسرای عراق به
۱۲۸۵ نفر رسید.
آیت الله شهید مدنی(ره) و آیت الله شهید دستغیب (ره)
حضرت آیت الله شهید سید اسدالله مدنی (ره)
به همراه شاگردشان شهید شیخ احمد کافی(ره)
اصل هشتم قانون اساسي
در جمهوري اسلامي ايران دعوت به خير، امر به معروف و نهي از منكر،
وظيفه اي است همگاني و متقابل بر عهده مردم نسبت به يكديگر،
دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت.
شرايط و حدود و كيفيت آن را قانون معين مي كند.
"والمؤمنون و المؤمنات بعضهم اولياء بعض يأمرون بالمعروف
و ينهون عن المنكر".
وسواسان خناس و سکولارهای نفوذی در اطراف رئیس جمهور به
دنبال حذف تدریجی تجلیات فقاهت و دیانت در نظام اسلامی اند
و گاه به گاه منویات خود را از زبان ریاست جمهور بیان می کنند!...
آیت الله علم الهدی: امر به معروف زیربنای تشکیل جامعه دینی است
وی با تأکید بر ضرورت پدافند فرهنگی، اضافه کرد: اقدامات
لازم به ذکر است چندی پیش رئیس محترم جمهور در جمع نخبگان
وی افزود: مریض با دیوار و فیلتر و ون مداوا نمیشود بلکه باید بیمار
نخستین دستگیری آیتالله طالقانی پس از کودتا 28 مرداد،
مربوط میشود به پاییز 1334 که ساواک آیتالله طالقانی را
به دلیل مخفی کردن نواب صفوی در منزلش به زندان افکند.
امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در پیامی که به
مناسبت وفات آیت الله طالقانی صادر کردند.
متن کامل این نامه بدین شرح است:
بسم اللَّه الرحمن الرحیم
إنا للَّه و إنا إلیه راجعون
فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَنْ یَنتَظِرُ. عمر طولانى این عیب
را دارد که هر روز عزیزى را از دست مى دهد و به سوگ شخصیتى
مى نشیند و در غم برادرى فرو مى رود. مجاهد عظیم الشأن و برادر
بسیار عزیز حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقاى طالقانى از بین
ما رفت و به ابدیت پیوست و به ملأ اعلى با اجداد گرامش محشور شد.
براى آن بزرگوار، سعادت و راحت و براى ما و امت ما، تأسف و تأثر و اندوه.
آقاى طالقانى یک عمر در جهاد و روشنگرى و ارشاد گذراند. او یک
شخصیتى بود که از حبسى به حبس و از رنجى به رنج دیگر در رفت و آمد
بود؛ و هیچ گاه در جهاد بزرگ خود سستى و سردى نداشت. من انتظار
نداشتم که بمانم و دوستان عزیز و پر ارج خودم را یکى پس از دیگرى از
دست بدهم. او براى اسلام به منزله حضرت ابوذر بود؛ زبان گویاى او چون
شمشیر مالک اشتر بود؛ بُرنده بود و کوبنده. مرگ او زودرس بود و عمر او
با برکت. رحمت خداوند بر پدر بزرگوار او، که در رأس پرهیزکاران بود، و بر
روان خودش که بازوى تواناى اسلام. من به امت اسلام و ملت ایران و
عائله ارجمند و بازماندگان او، این ضایعه بزرگ را تسلیت مى دهم. رحمت
بر او و بر همه مجاهدان راه حقّ.
و السلام على عباد اللَّه الصالحین.
روح اللَّه الموسوی الخمینى