نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت:
استقبال بی نظیر مردم کرمانشاه از مقام معظم رهبری که حلقه های
محبت خود را بر گرد اتومبیل حامل آقا تنیده بودند تا ابد در تاریخ و اذهان
مردم دنیا ثبت شده است. آیت الله شیخ مصطفی علما اظهار داشت:
برکات مادی و معنوی سفر حضرت آقا همچنان در استان جاری است.
علاوه بر خدمات بزرگی که از لحاظ تصویب پروژه های گوناگون به مردم
استان ارائه می شود و خواهد شد یک فضای معنوی و نشاط خاصی
بر استان حام شد که بی نظیر است.
امام جمعه کرمانشاه گفت: 2 سال گذشته در چنین روزی که نخستین
سالروز سفر رهبر انقلاب به کرمانشاه بود رسیدگی به نامه های مردم
به پایان رسید و تیم بررسی و پیگیری مقام معظم رهبری نیز تا ماه ها
بعد از خود سفر در استان مستقر بودند. وی اضافه کرد: حال و هوای
این سفر تاریخی هیچگاه از استان زدوده نخواهد شد. سفری که پس
از سالها چشم انتظاری محقق شد را مردم کرمانشاه همیشه در
خاطرات خود مرور خواهند کرد. نماینده ولی فقیه در استان افزود:
سفر ۹ روزه مقام معظم رهبری و دیدار با اقشار مختلف از روحانیون
و نخبگان گرفته تا دانشگاهیان و عامه مردم و در سه شهرستان
گیلان غرب، کنگاور و پاوه مالامال از صحنه های ارادت و دلدادگی
مردم به ولایت بود که به برکت وجود مقام معظم رهبری و عنایت
خداوند متعال، مردم این خطه مثل همه مقاطع امتحان خوب و
سرافرازانه ای پس دادند.
آن روزى که امثال ما پاى تلویزیون نشسته بودیم و دیدیم این جوان فریاد
مى زند، نه اسمى از او شنیده بودیم ونه خصوصیتى از او مى دانستیم
اما همه وجود ما غرق تعظیم و تجلیل از این جوان آزاده شد.
محمد شهسواری به تاریخ سوم اسفند 1334 در قریه شیخ آباد کهنوج
به دنیا آمد. وی تا سال ششم نظام قدیم ادامه تحصیل داد و به دلیل
فقدان مدرسه در کهنوج از ادامه تحصیل باز ماند. او که در سه سالگی
پدر خود را از دست داده بود، از این پس برای تأمین مخارج خانواده به
جزیره کیش رهسپار شد و بعد از سه سال به کهنوج بازگشت و در
راهسازی بین کهنوج و جیرفت به کارگری مشغول شد.
با شروع جنگ تحمیلی، محمد به جبهه اعزام شد و برای اولین بار در
عملیات بیت المقدس شرکت نمود. محمد شهسواری به تاریخ
22 /12/ 63 طی عملیات بدر، در شرق رودخانه دجله به اسارت
نیروهای بعثی درآمد. در این مقطع حساس و دردناک از زندگی دنیایی
محمد بود که غیرت علوی او، حماسه بی نظیری را در تاریخ ملت ایران
به نام او ثبت کرد.
این آزاده سرافراز، باقی سالهای عمر خود را به سرایداری یک
"یکى مثل شهید محمد شهسوارى ـ آزادهى سرافراز جیرفتى ـ به یک
شادی روحش صلوات
گزارش ضد ایرانی حقوق بشر
احمد شهید سخنگوی voa / کاریکاتور
در حالی است که مردم غزه و مسلمانان منطقه در برابر چشم جهانیان
توسط تروریستها کشته و به خاک و خون کشیده میشوند، احمد شهید
در گزارش ۲۸ صفحهای خود، گزارشهای سازمان ملل و دولتهای مختلف
اروپایی و شورای حقوق بشر، ضد جمهوری اسلامی ایران تنظیم کرده است.
احمد شهید از شبکه تلویزیونی VOA ادعاهایی علیه جمهوری اسلامی ایران
را مطرح کرده است که تروریست ها و مخالفان ایران بیان می کنند!
وقتی "گزارشگر ويژه حقوق بشر" در امور ايران خود "ناقض حقوق بشر"
است
امام خامنه ای: هر ملّتی به آمریکا اعتماد کرد، ضربه خورد.
آیت ا… خزعلی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در جمع دانشجویان دانشگاه
فردوسی گفته است: در زمانی که سید محمد خاتمی به سمت وزارت
ارشاد منصوب شد برای عرض تبریک به خدمت حضرت آیتا… خاتمی
(پدر محمد خاتمی) رفتیم که با ناراحتی ایشان مواجه شدیم و ایشان گفت:
«خطرناک است، پسر من غربزده است.»
آیت ا… خزعلی در ادامه سخنانش اضافه کرد: «متأسفانه در دورهای
افرادی غرب زده، رئیس جمهور شدند که باعث شدند کشور پسرفت کند.
در جلسهای ۳ نفره که من و آیت ا… جنتی در خدمت یکی از بزرگان بودیم،
آیت ا… جنتی گفت: ما در شورای نگهبان به خاتمی رای دادیم و
پشیمان هستیم.»
از مدیر مسئول روزنامه کیهان در سابقه اش هست
سالها پیشتر از فتنه گری!
(بحار الانوار-ج 13-ص 965)
' وَآتِ ذَا الْقُرْبَی حَقَّهُ وَالْمِسْکِین وَابْن السَّبِیلِ'(آیه26 سوره مبارکه اسراء)
حق ّ خويشاوند و بيچاره و در راه مانده را ادا كن
و هيچ گونه ريخت و پاش و اسرافي نكن .
فدک دهکده ای در شمال مدینه بود که تا آن شهر دو یا سه روز راه فاصله
داشت. این دهکده در شرق خیبر و در حدود هشت فرسنگی آن واقع
بود و ساکنانش همگی یهودی شمرده می شدند. امروزه فاصله خیبر
تا مدینه را حدود 120 یا 160 کیلومتر ذکر می کنند.
** فدک و رسول خدا (ص)
درسال هفتم هجرت، پیامبر خدا (ص) برای سرکوبی یهودیان خیبر که
علاوه بر پناه دادن به یهودیان توطئه گر رانده شده، از مدینه به توطئه
و تحریک قبایل مختلف علیه اسلام مشغول بودند، سپاهی به آن سمت
گسیل داشت و پس از چند روز محاصره، دژهای آن راتصرف کرد.
پس از پیروزی کامل سپاه اسلام - با آن که اختیار اموال و جان های
شکست خوردگان همگی در دست پیامبر (ص) قرار داشت،
رسول خدا (ص) با بزرگواری تمام، پیشنهاد آنان را پذیرفت و به آن ها
اجازه داد نصف خیبر را در اختیار داشته باشند و نصف دیگر از آن
مسلمانان باشد. بدین ترتیب، یهودیان در سرزمین خود باقی ماندند تا
هر ساله نصف درآمد خیبر را به مدینه ارسال دارند.
با شنیدن خبر پیروزی سپاه اسلام، فدکیان که خود را همدست خیبریان
می دیدند، به هراس افتادند اما وقتی خبر برخورد بزرگوارانه پیامبر (ص)
با خیبریان را شنیدند، شادمان شدند و از رسول خدا (ص) خواستند با
آنان همانند خیبریان رفتار کند که پیامبر خدا (ص) این درخواست را پذیرفت.
** تفاوت فقهی حکم خیبر و فدک
ظاهرا رفتار رسول خدا درباره فدک و خیبر یکسان است ولی در واقع حکم
فقهی این دو سرزمین متفاوت است چون مناطقی که به دست مسلمانان
تسخیر می شود، دو گونه است:
اول مکان های که با جنگ و نیروی نظامی گشوده می شود:
این سرزمین ها که در اصطلاح 'مفتوح العنوة ' (گشوده شده با قهر و
سلطه) خوانده می شود، به منظور تقدیر از تلاش جنگجویان مسلمان در
اختیار مسلمانان قرار می گیرد و رهبر جامعه اسلامی چگونگی تقسیم یا
بهره برداری از آن را مشخص می سازد که منطقه خیبر، جز دو دژ آن به
نام های 'وطیح ' و 'سلالم' ،این گونه بود.
دوم مکان هایی که با صلح گشوده می شود. یعنی مردم منطقه ای با
امضای پیمان صلح، خود را تسلیم می کنند و دروازه های شهر خود را
به روی مسلمانان می گشایند.
قرآن کریم اختیار این نوع سرزمین ها را تنها به شخص رسول خدا (ص)
سپرده است و سایر مسلمانان در آن هیچ حقی ندارند. فدک و دو دژ
پیش گفته خیبر این گونه فتح شد. بنابراین، مالکیت آن در اختیار شخص
رسول خدا (ص) قرار گرفت.
طبری مورخ بزرگ می گوید: فدک ملک خالص پیامبر خدا (ص) بود.
زیرا مسلمانان آن را با سواره نظام و پیاده نظام نگشودند.
** ارزش اقتصادی فدک
درباره ارزش اقتصادی فدک بسیار سخن گفته اند. برخی از منابع
شیعی درآمد سالیانه آن را بین 24 هزار تا 70 هزار دینار نوشته اند
و برخی دیگر، نصف در آمد سالیانه آن را 24 هزار دینار نگاشته اند.
ابن ابی الحدید معتزلی نقل می کند که ارزش درختان خرمای این
ناحیه برابر با ارزش درختان خرمای شهر کوفه در قرن هفتم بود.
به نظر می رسد می توان تا حدودی ارزش واقعی اقتصادی فدک را
از یک گزارش تاریخی زمان خلافت عمربن خطاب فهمید. یعنی وقتی
خلیفه دوم تصمیم گرفت فدکیان یهودی را از شبه جزیره عربستان
اخراج کند، دستور داد نصف فدک را که سهم آنان بود، از نظر زمین و
درختان و میوه ها قیمت گذاری کنند. کارشناسان ارزش آن را 50 هزار
درهم تعیین کردند و عمر با پرداخت این مبلغ به یهودیان فدک، آن ها را
از عربستان بیرون راند.
** اعطای فدک به حضرت زهرا (سلام الله علیها)
چنانکه در روایات فراوان شیعه و اهل سنت آمده است، رسول خدا (ص)
در زمان حیات خود فدک را به فاطمه زهرا(س) واگذار کردند و این سه
سال قبل از رحلت پیامبر بود؛ یعنی همان ایامی که فدک به تصرف آن
حضرت درآمد.
طبرسی در مجمع البیان، ذیل تفسیر آیه: ' وَآتِ ذَا الْقُرْبَی حَقَّهُ وَالْمِسْکِین
وَابْن السَّبِیلِ' از امام باقر و امام صادق(علیهما السلام) و نیز ابوسعید
خدری چنین روایت می کند:همینکه آیه کریمه به پیامبر(صلی الله علیه وآله)
دستور داد حقّ ذوی القربی؛ یعنی خویشاوندان پیامبر و مسکین و در راه
مانده را بدهد، آن حضرت فدک را به فاطمه(سلام الله علیها)داد و سه سال
قبل از وفات حضرتش در دست فاطمه بود.
همین مطلب را سیوطی در درّالمنثور از ابی سعید خدری نقل کرده است:
'چون آیه شریفه نازل شد پیامبر(صلی الله علیه وآله) فاطمه(علیها السلام) را
فراخواند و فدک را به او داد.'
** غصب فدک
حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) در نامه ای به والی بصره می نویسند :
آری از آن چه آسمان بر آن سایه افکنده است، فدک در دست ما بود.
مردمی بر آن بخل ورزیدند و مردمی سخاوتمندانه از آن چشم پوشی کردند.'
به نظر می رسد اقدام دستگاه حاکمه نیز در غصب فدک همان هدف را
تعقیب می کرد که اشاره شد و آن تهی دست نمودن خاندان پیامبر از بنیه
مالی بود.
** اختلاف حضرت زهرا (س) با حکومت بر سر فدک چگونه بود؟
گزارش های منابع شیعی و سنی نشان می دهد حضرت زهرا (س)
و حکومت هر یک دو ادعا درباره فدک داشتند :
الف) نظر حضرت زهرا (س)
چنان که نزد شیعیان مشهور است، حضرت زهرا (س) فدک را ملک خود
می دانست و برای اثبات مالکیت خود دو راه بخشش و ارث را به پیگیری
کرد.
ابتدا آن حضرت اعطای فدک از طرف رسول خدا به خود را یاد آور و
خواستار باز پس گرفتن این سرزمین از حکومت وقت شد اما وقتی از این
راه به نتیجه ای نرسید و حکومت شهادت گواهان حضرت زهرا (س) را
نپذیرفت، ایشان از راه دیگر وارد شد و از حکومت خواست میراث پدرش
را که فدک نیز بخشی از آن است، به او واگذار کند و در این مورد به نص
آیه قرآن درباره ارث متمسک شد که می فرماید : خداوند به شمار درباره
[ارث] فرزندانتان سفارش می کند که سهم پسر دو برابر دختر است . . . '
ابوبکر در برابر این آیه چنان استدلال کرد که انبیا از خود ارث باقی
نمی گذارند. حضرت زهرا (س) فرمود: چگونه است که هر گاه تو
درگذشتی فرزندانت از تو ارث می برند اما ما از رسول خدا (ص) ارث
نمی بریم؟ ! آن گاه به آیات دیگر قرآن که در موارد مختلف از ارث پیامبران
گذشته سخن به میان آورده است،مانند آیه ششم سوره مریم و آیه
شانزدهم سوره نمل تمسک جست.
در آیه ششم سوره مریم، حضرت زکریا بیان می دارد که 'خداوندا، من از
خویشانم که پس از من وارثانم خواهند شد، بیمناکم . . . پس فرزندی به
من عطا کن که از من و آل یعقوب ارث برد .' در آیه شانزدهم سوره نمل
از ارث بردن سلیمان پیامبر، از پدرش داوود پیامبر سخن به میان آمده است.
ب) ادعاهای حکومت!
حکومت در مقابل حضرت زهرا (سلام الله علیها) عمدتا دو ادعا مطرح کرد:
1- صدقه بودن فدک
معنای این عبارت آن است که پیامبر اکرم (ص) فدک را به کسی نبخشید
و با آن به گونه صدقه جاریه برخورد کرد .یعنی رسول خدا (ص) از درآمد
فدک زندگانی شخصی حضرت فاطمه زهرا (س) و دیگر بنی هاشم را
تامین می کرد و مازاد آن را در راه خدا به مصرف می رساند.
از آن جا که ابوبکر خود را جانشین مشروع پیامبر اکرم (ص) می دانست،
می خواست با در اختیار گرفتن فدک، این مشروعیت ادعایی را برای
همگان به اثبات برساند و چنان اعتقاد داشت که چشم پوشی از این زمین
نوعی خلل در مشروعیت حکومتش پدید می آورد .
2 - حدیث نفی ارث پیامبران
منظور از این حدیث، روایتی است که ابوبکر آن را از پیامبر اکرم (ص) چنین
نقل کرد: 'ما جماعت پیامبران از خود ارث باقی نمی گذاریم . هر چه از ما
ماند، صدقه است '.
درباره این حدیث باید یادآور شد:
1- تا آن زمان این حدیث را جز ابوبکر هیچ کس نشنیده بود. بسیاری از
محدثان نیز بر این نکته اتفاق نظر دارند که راوی این حدیث تنها ابوبکر بود .
البته بعدها پشتیبانانی چون مالک بن اوس یافت و در دهه های بعد عمر،
زبیر، طلحه و عایشه نیز در شمار مؤیدان آن جای گرفتند.
2 - ابوبکر با نقل این حدیث ناقل سخن پیامبر اکرم (ص) بود و در طرف
مقابل، حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) و ام ایمن ناقل سخن و
کردار پیامبر اکرم (ص) مبنی بر بخشش فدک بودند . بدیهی است باتوجه
به فزونی شمار ناقلان در این سمت و نیز شخصیت آن ها که بیش ترین
تاییدات را از سوی پیامبر اکرم (ص) دارایند، باید قول آن ها بر قول ابوبکر
مقدم شود.
3 - این حدیث با آیات متعددی از قرآن که در آن میراث انبیا مطرح شده
است، منافات دارد و بدیهی است نمی توان تنها با یک حدیث در مقابل
این آیات صریح ایستادگی کرد.
4 - اگر طبق این حدیث معتقد شویم پیامبر اکرم (ص) هیچ گونه مالی
به ارث نگذاشت، چگونه است که طبق نقل اهل سنت بعضی از اموال
آن حضرت (ص) مانند وسایل شخصی و نیز حجره های آن حضرت (ص)
به ارث می رسید.
إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا
وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنتُمْ تُوعَدُونَ.(سوره مبارکه فصلت آیه 30)
بر آنان که گفتند : پروردگار ما الله است و پايداری ورزيدند ،، فرشتگان فرود
می آیند که مترسيد و غمگين مباشيد ، شما را به بهشتی که وعده داده
بودند بشارت است.
شهیدی که آبروی آمریکا را برد
بریجتون افسانهای، از پهلو شکافته است؛ مین دریایی 700 کیلویی،
حیثیتِ ایالات متحده را برباد میدهد؛ نادر، ایالات متحده را در برابر
چشمان عالم بیآبرو میکند.
سکانس اول
اوضاع بدجوری وخیم شده. جنگ نفتکشها، انتقال نفت از خلیج فارس
را دچار اختلال کرده. قویترین ارتشِ جهان وارد میدان شده ؛ ایالات متحده
اعلام میكند نفتکشهای کویتی – به مقصد اروپا و امریکا – را از لحظهی
بارگیری تا زمان تخلیه اسکورت خواهد کرد.
CNN هم در تمام این مدت، تصاویر نفتکش بریجتون را زنده برای تمام دنیا
پخش میکند، تا اقتدار نظامیِ آمریکا را به رخِ همه کشیده و ایران
سرافراز را تحقیر کند.
روحِ خدا، مثل همیشه آرام و مصمم میگوید: نباید رد شود!
همین کافیست تا چند جوان با غیرتِ بوشهری، دست به کار شوند.
نادر، جلوتر از همه بیتابتر...
حرف امام نباید روی زمین بماند... نباید
تلاطم امواج، ده ها عکاس و خبرنگارِ خفته بر نفتکش غول پیکر بریجتون
را مثل گهواره تکان میدهد، بی آنکه آب در دلشان تکان بخورد؛
که ناگهان بغض خلیج فارس میترکد؛ بغضِ بوشهر، بغضِ جنوب وطن ،
بغضِ ایران میترکد...
بریجتون افسانهای، از پهلو شکافته است؛ مین دریایی 700 کیلویی،
حیثیتِ ایالات متحده را برباد میدهد؛ نادر، ایالات متحده را در برابر
چشمان عالم بیآبرو میکند.
روحِ خدا، همچنان آرام، فرزندانش را به آغوش میکشد؛ نادر مهدوی
را پیش از همه و بیش تر از همه.
سکانس دوم:
على رغم این که آمریکا سعى نمود این حادثه را بى اهمیت تلقى نماید،
اما چنین ضربه اى براى حیثیت سیاسى و نظامی اش جبران ناپذیر بود
و مهم تر از همه این که عملاً ابتکار عمل در خلیج فارس را به دست ایران
مى داد. این رخداد سبب شد که کاروان هاى بعدى بی سر و صدا
و تبلیغات و با رعایت پنهان کارى از سواحل کویت به دریاى عمان و
بالعکس حرکت کنند، در حالى که همواره خطر مین ها، قایق هاى تندرو
و موشک هاى کرم ابریشم را احساس می کردند.
ولی نادر مهدوی بازهم آرام ننشست تا استکبار را بیش از پیش بی آبرو
و ذلیل تر کند. نادر مهدوی ، سرانجام در 16 مهرماه 1366 ، ناوگروهِ تحت
امرش كه از بوشهر حركت كرده بود، یک فروند هلی کوپتر آمریکایی را
سرنگون ساخت. سرانجام با آتش مستقیم تفنگداران دریایی آمریکایی
مجروح شد و به اسارت آنان در آمد. سپس در عرشه ناو «یو اس. چندلر»
مورد شکنجه قرار گرفته و به شهادت رسید. علاوه بر شهيد مهدوی،
بیژن گرد، خداداد آبسالان، غلامحسین توسلی، مهدی محمدیا، مجید
مبارکی و نصرالله شفیعی بازیگران یکی از درخشانترین سکانسهای
تاریخ این مرز و بوم بودند که در نبرد جنگي مستقيم ايران و آمريكا به
شهادت رسیدند.
مجاهد شهید غلامحسین توسلی
مجاهد شهید مجید مبارکی
مجاهد شهید مهدی محمدیا
مجاهد شهید نصرالله شفیعی
مجاهد شهید خداداد آبسالان
در ادامه تصاویر منتشر نشده که برای اولین بار از این شهید انتشار
گردیده به معرض دید مخاطبان قرار داده شده است. باشد که راه این
شهدا پر رهرو باشد.
پیکر شهید نادر مهدوی بر روی دستان عاشقان
روز جهانی کودک را برهمه ی آینده سازان عزیز تبریک می گوئیم
به اندازه تمام ستاره ها برای کودکان آرزوی موفقیت دارم.
پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه وآله) فرموده اند:
اَلوَلَدُ الصّالِحُ رَیحَانَةٌ مِن رَیَاحِینِ الجَنَّةِ؛
فرزند صالح گلی است از بوستان بهشت
رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم) می فرماید:
به کودکان خود محبت کنید و نسبت به آنها ترحم نمایید.
وقتی به آنها وعده دادید،
وفا کنید زیرا آنها جز اینکه شما را روزی دهنده خود می بینند
تصور دیگری ندارند.
(کودک آفریقایی در آغوش مقاممعظم رهبری)
امام کاظم(علیه السلام) می فرماید:
اَوَّلُ مَا یَبَرُّ الرَّجُلُ وَلَدَهُ اَنْ یُسَمِّیهِ بِأِسمٍ حَسَنٍ فَلیُحَسِّن اَحَدُکُمُ اسْمَ وَلَدِهِ؛
نخستین کار نیکی که شخص برای فرزندش انجام می دهد این است که
نام نیکو بر او بگذارد. پس شایسته است هر یک از شما نام فرزند خود را
نیکو قرار دهد.
امیرالمؤمنین(علیه السلام)، با این که نام مادر و همسرشان فاطمه
(علیهاالسلام) بود، نام یکی از دختران خود را نیز فاطمه نهادند.
و نیز نگاشته اند شدت علاقه به حضرت زهرا(علیهاالسلام) در اهل بیت
(علیهم السلام) به گونه ای بود که امام کاظم(علیه السلام) نام چهار
دختر خود را فاطمه گذاشتند؛ فاطمه کبری، فاطمه وسطی،
فاطمه صغری، فاطمه اخری که به فواطم اربعه شهرت یافتند.
امام رضا(علیه السلام) نیز فرموده اند:
لایَدخُلُ الفَقرَ بَیتاً فِیهِ اسْمُ فَاطِمَة مِنَ النِّسَاءِ؛
در خانه ای که نام یکی از زنان فاطمه باشد محرومیت داخل نمی شود.
لزوم تربیت فرزند از سنین کودکی
همان گونه که کارشناسان تربیت کودک نیز اذعان دارند، بهترین دوره
برای تربیت فرزند، دوران کودکی است. زیرا در این سنین حس تقلید
و نیز حس پذیرش آموزه های تربیتی، در سطح بالایی از توانمندی
قرار دارد و کودک به خوبی آن چه را که به او آموخته می شود،
فرا می گیرد.
امیرالمؤمنین(علیه السلام) به فرزند خود امام مجتبی(علیه السلام)
می فرماید: «قلب کودک نورس همانند زمین کاشته نشده، آماده
پذیرش هر بذری است که در آن پاشیده شود. ازاین رو در تربیت تو
شتاب کردم،در تربیت تو شتاب کردم، پیش از آن که دل تو سخت
شود و اندیشه ات به چیز دیگری مشغول گردد، تا به استقبال کارهایی
بشتابی که صاحبان تجربه، زحمت آزمودن آن را کشیده اند و تو را از
تلاش ویافتن بی نیاز ساخته اند».
هر کودک ، گلدانی ست که از زیباترین گل های معطر ،
خانه ها را به نزدیکت ترین بهارها گره زده است .
روز کودک مبارک . . .
رسول خدا (صلی الله علیه وآله) در مورد تربیت از سنین کودکی
فرموده اند: مَن رَبّی صَغِیراً حَتَی یَقُولُ لااِلهَ اِلاّ اللّه لَمْ یُحَاسِبهُ اللّهُ؛
هر کس فرزندش را از کودکی تربیت کند تا او بتواند بگوید لا اله الا الله،
خداوند از او حساب نخواهد کشید.
دستور حضرت امام (ره) جهت پرداخت جایزه برای نقاشی کودک
یکی از دوستان همراه با خانواده، به دست بوسی حضرت امام(ره)،
نائل شدند. بعد از دستبوسی به حقیر مراجعه کرد و گفت:
"این پسرم که کلاس پنجم دبستان است، دفتر نقاشیاش را برای
تقدیم به امام(ره) آورده بود که محافظان مانع آوردن آن به خدمت
امام(ره) شدند. برای همین خیلی ناراحت شده است".
دفتر نقاشی را گرفتم و در روز بعد، ضمن توضیح، خدمت امام(ره)
تقدیم کردم.
حضرت امام(ره) با دقت تمام اوراق آن را ملاحظه فرمودند و به
ویژه با رویت پشت آن که عبارت از تانکی بود که چرخهای آن را
مدادتراش و تنه آن را کتاب و لوله شلیک آن را یک مداد و سرنشین
آن را یک طفل دانشآموز تشکیل داد بود و ... متبسم شدند.
سپس دستور فرمودند که برای تشویق این دانشآموز خردسال
و همچنین طراح آن دفتر که به وسیله امور تربیتی منطقه 3
آموزش و پرورش تهران تهیه شده بود جایزهای متناسب پرداخت
شود که جایزه همراه با نامهای ازسوی دفتر به ایشان تقدیم شد.
ضرورت مهرورزی وتوجه به عواطف کودکانه
رشد معنوی و تربیت اخلاقی مستلزم پرورش سالم عواطف کودک
است. در این زمینه نیز روایات بسیاری وارد شده است؛
امام صادق(علیه السلام) فرموده اند:
اِنَّ اللّه لَیَرحَمُ العَبدُ لِشِدَّةِ حُبِّهِ لِوَلَدِه؛
همانا پروردگار بنده اش را به دلیل زیادی مهرورزی نسبت به کودک
خود می بخشاید.
هم چنین از رسول خدا (صلی الله علیه وآله) روایت شده است:
مَن قَبَّلَ وَلَدَهُ کَتَبَ اللّهُ لَهُ حَسَنَةً وَ مَن فَرَّحَه فَرَّحَهُ اللّهُ یَوم القِیَامَةِ؛
هر کس فرزند خود را ببوسد خدا بر او پاداشی می نویسد وهر کس
فرزندش را خوشحال کند خدا او را در روز رستاخیز شاد می گرداند.
هم چنین از رسول خدا (صلی الله علیه وآله) روایت شده است:
اُحِبُّوا الصِّبیَانَ وَ ارْحَمُوهُم؛
کودکان را دوست بدارید و نسبت به آنان مهربان باشید.
همچنین روایت شده است که روزی مردی خدمت پیامبر اکرم
(صلی الله علیه وآله) رسید و عرض کرد: ای رسول خدا! من ده
فرزند دارم ولی هرگز کودکانم را نبوسیده ام. پیامبر اکرم
(صلی الله علیه وآله) فرمود: کسی که رحم نکند [مورد]رحم
[واقع [نمی شود.
مولوی سلامی: داعش و النصره عوامل تأمین امنیت اسرائیل در منطقه
هستند /نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری
در گفتگو با «نسیم» افزود: موضعگیری آمریکا علیه داعش ترفندی برای
انحراف اذهان مردم جهان است/ کلید حل بحرانهای عراق در دست
مردم این کشور است
مولوی نذیراحمد سلامی در گفتگو با «نسیم» افزود: موضعگیری آمریکا
علیه گروه تروریستی داعش بیشتر شبیه یک ترفند برای انحراف اذهان
جهان است.داعش آنطور که نشان میدهد؛ مولد یک مثلث عربی،اسراییل
وآمریکایی است که اضلاع آن هم اهداف خود را دنبال میکنند و هم در صدد
دستیابی اهداف مشترک هستند. آمریکا به دنبال تضعیف مسلمانان است،
عربستان و برخی کشورهای عربی به دنبال حفظ منافع و موقعیت خود در
منطقه هستند و از بروز و ظهور نهضتهای اسلامی به شدت واهمه دارند.
اسرائیل هم که دشمن اصلی اسلام است؛ با همکاری آمریکا و حمایت از
داعش تأمین امنیت خود در منطقه را دنبال میکند.
وی همچنین درباره آینده تحولات عراق تأکید کرد: با توجه به بافت جمعیتی
و تنوع مذهبی در عراق، اگر مسئولین این کشور بتوانند افکار و سلایق
متفاوت را در نظام حکومتی مشارکت دهند؛ دشمنان فرصت مداخله در
امور عراق را نخواهند داشت؛ اما اگر نتوانند رضایت کردها و اهل تسنن
را جلب کنند؛ این دو گروه مایه ناآرامی در عراق و دستآویزی برای
بدخواهان خواهند بود. دخالت دیگر کشورها در امور عراق نه تنها
مشکلی را حل نمیکند؛ بلکه مشکلات این کشور را دوچندان میکند.
بهترین و سادهترین راه این است که بحرانهای عراق به دست مردم
این کشور حل و فصل شود.